perjantai 10. helmikuuta 2012

Oksutautia, njamii

Heräsin yöllä siihen, että pieni ihminen oli tullut jälleen kerran väliimme nukkumaan ja se oksentaa. Mikä ihana aloitus päivälle (tai oikeastaan yölle). Viime yönä tuli nukuttua pari tuntia ja nyt sit vaan tikut silmille. Tuossa se nyt katsoo Lumiukko-elokuvaa, josta on tullut meidän kuopuksen hitti. Parka. Ja äiti-siivooja parka. Mies oli kuulemma vielä huomiselle suunnitellut meille yllätysviikonlopun jossain kivassa paikassa ja nyt sekin on vaarassa. Tyttö on kyllä paranemaan päin ja poika sairasti saman taudin pari päivää sitten ilmeisesti pelkällä kuumeella (se ei yleensä sairastu oksutauteihin, vaan saa just jonkun pikakuumeen ja se on siinä), mutta mun mies on sellainen, joka vetää kaikki oksutaudit puoleensa. Mä niin toivon että se ei sairastu. Itsestäni mä en niin välitä, koska yleensä mä oon samanlainen kuin meidän poika. Mua saattaa heikottaa tunnin ja se on sit siinä. On tässä tosin parin vuoden sisään tullut itsellakin oltua kuitenkin muutama kunnon tauti, joten eihän sitä ikinä tiedä.

Jokatapauksessa, pitäkää peukkuja että me aikuiset ei enää sairastuttaisi!

2 kommenttia:

  1. Eeeeeieieieiei!!! Mä oon ihan kammoa täynnä että toi iskee meillekin. Tuntuu että joka taloudessa on nyt joko rs-virus tai oksu. Me oltas lähdössä viikon päästä Saksaan ja en kestä jos sairastutaan... PS. mun blogi on hetken aikaa piilossa kaikkien silmiltä, älä siis ihmettele jos satut käymään kurkkailulla...

    VastaaPoista
  2. Jei, teidän Saksan reissu lähestyy! Onhan vakuutukset kunnossa jos matka peruuntuu? Muistat sit vaan käydä hakemassa lääkärintodistuksen samana päivänä, jos olisitte kipeitä. Mut älkää olko, vaan viettäkää ihana reissu!!!

    Juu. Tytön päikkärissä sanottiin, et siellä on liikkunut paljon tällaistä "yhden oksennuksen oksua" mutta eipä tämä kyllä yhdeltä ole vaikuttanut. Mun sormetkin on jo ihan koppurat, kun olen niin jynssänyt käsiäni ja pessyt kamaa joka välissä. Puuh. Oksutaudit on kyl raskaimpia tällaisista perustaudeista.

    VastaaPoista